User Avatar Image

The Clementine Walker, I didnt defend myself.

posted by J_Scheff on - last edited - Viewed by 463 users
How many of you just let Clementine eat you in the messed up dream Lee Had? When she all the sudden jumped up as a walker next to me I just dropped the controller and let her get me. I was thinking I am done with this game. Then Lee woke up and I was happy to pick up the controller once more.
10 Comments - Linear Discussion: Classic Style
  • J_Scheff;767115 said:
    How many of you just let Clementine eat you in the messed up dream Lee Had? When she all the sudden jumped up as a walker next to me I just dropped the controller and let her get me. I was thinking I am done with this game. Then Lee woke up and I was happy to pick up the controller once more.
    Exaclty the same, just I struggled first, then I thought. "Fuck it." and putted the hands on the desktop, just watching, ready to sob over every little detail of Lees death. Clementine was his ticket to salvation, without her... Meh.
  • It was very easy to understand that this is only a dream, so I pressed on the "Q". But when I was playing for the second time, I did not pressed, it was just interested to see what will happen.
  • didn't press it either, because I felt like... nah, c'mon I don't wanna slam her little had against a wall or something, I thought that scene must be a bad joke, but didn't knew and was happy as fucking hell it was.
  • I’m happy the game didn’t play out like this. You needed to kill clem to go on.
  • I started out of reaction, but then halfway through I stopped realizing what was happening.

    If clem was to turn like that on me, there was no point or reason for me to go forward. She was the reason I was going anywhere. Without her no one else would matter to me. I would rather die with her then live without her, as stupid as that may sound.
  • Advanced;767204 said:
    I started out of reaction, but then halfway through I stopped realizing what was happening.

    If clem was to turn like that on me, there was no point or reason for me to go forward. She was the reason I was going anywhere. Without her no one else would matter to me. I would rather die with her then live without her, as stupid as that may sound.
    Haha thats exactly how I felt. Not stupid at all.
  • I fought till the bitter end.

    Even though it was obviously a dream, if it wasn't I planned on killing another walker.
  • fought first time out of sheer panic even tho obviously a dream sequence..

    did another run of it and didn't fight her off i just let it happen lol
  • I nearly shat my pants when Clementine tried to sink her teeth into my flesh, but I tried to tap as Q as fast as I could.
  • It was obviously a dream in hindsight, although first time round i was too busy panicking and button mashing to notice.

    I would have killed the walker Clem. Getting depressed about it is for when i'm not getting attacked.
This discussion has been closed.